Featured Products
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Cel ogólny:
•Wdrażanie rodziców do współpracy z przedszkolem i umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.
Cele szczegółowe :
•Dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo -dydaktycznych przedszkola i środowiska rodzinnego.
•Wszechstronny rozwój dziecka.
•Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
•Włączenie rodziców dzieci do życia grupy i przedszkola.
•Podnoszenie świadomości edukacyjnej rodziców poprzez pedagogizację.
•Przekazywanie informacji na temat wyników diagnozy – 6 letnich.
•Współudział nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu zaistniałych problemów wychowawczych.
•Nawiązanie dobrego kontaktu z rodzicami.
•Wzmacnianie więzi rodzinnych i relacji międzypokoleniowych.
•Angażowanie rodziców w prace użyteczne na rzecz przedszkola.
1.Poznanie dzieci i ich środowiska rodzinnego. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji |
Odpowiedzialny |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Przeprowadzenie wnikliwych obserwacji we wszystkich grupach wiekowych. |
IX, X 2019 | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Informowanie rodziców o wynikach obserwacji, diagnozy w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych. |
I, IV 2019/2020 | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Obserwacja zachowań dziecka w różnych sytuacjach na terenie przedszkola. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska, J. Rybkowska, L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Rozmowy doraźne i indywidualne, konsultacje odbywane z inicjatywy dyrektora, nauczycieli, rodziców. |
na bieżąco | B. Cejmańska, J. Rybkowska, L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informowanie o zachowaniu dzieci i postępach w rozwoju i nauce. |
na bieżąco | B. Cejmańska,J. Rybkowska, L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Pozyskiwanie rodziców do współdziałania. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji odpowiedzialne |
Odpowiedzialny realizacji |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
- Systematyczne prowadzenie tablic grupowych oraz strony internetowej. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Eksponowanie prac plastyczno - technicznych wszystkich dzieci na wystawce dla rodziców. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaangażowanie rodziców do wzbogacania kącików tematycznych w nowe i ciekawe dla dzieci rekwizyty i okazy |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomoc rodziców w organizowaniu wycieczek, spotkań z przedstawicielami różnych zawodów. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Udział rodziców w konkursach organizowanych w przedszkolu oraz w konkursach miejskich. |
według harmonogramu | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Zainteresowanie rodziców uroczystościami przedszkolnymi i spotkaniami grupowymi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji odpowiedzialne |
Odpowiedzialny realizacji |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zaangażowanie rodziców w różnorodne akcje charytatywne. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Udział we wszystkich proponowanych przez przedszkole formach integrowania się: aktywny udział w uroczystościach przedszkolnych, spotkaniach okolicznościowych, zebraniach grupowych, zajęciach otwartych. |
według harmonogramu | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pomoc rodziców w organizacji imprez i uroczystości. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organizacja zebrań grupowych i ogólnych z uwzględnieniem monitorowania osiągnięć dzieci za I i II półrocze oraz przedstawienie sprawozdań osiągnięć i umiejętności dzieci. |
IX 2019, I, IV/V 2020 | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organizowanie dla rodziców zajęć otwartych – możliwość bezpośredniego poznania realizowanych w przedszkolu zadań, form i metod pracy, a także bezpośredniego obserwowania dziecka w trakcie działania na tle grupy rówieśniczej. |
według harmonogramu | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Pedagogizacja rodziców. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji odpowiedzialne |
Odpowiedzialny realizacji |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Umieszczanie na tablicy informacyjnej wykazu ciekawej literatury pedagogicznej dotyczącej problematyki rodzinnej i wychowawczej. |
w ciągu całego roku | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informowanie rodziców o kierunkach pracy przedszkola i zamierzeniach dydaktyczno - wychowawczych w bieżącym roku szkolnym. |
IX 2019 | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Organizacja spotkań grupowych - dyskusje z rodzicami na tematy związane z wychowaniem dzieci. |
według potrzeb | B. Cejmańska,J. Rybkowska,L. Nitek |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Współdziałanie ze specjalistami Zespołu Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej oraz logopedą i terapeutą zatrudnionym w przedszkolu. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji odpowiedzialne |
Odpowiedzialny realizacji |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Współpraca z pedagogiem i psychologiem z Zespołu Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w ramach pomocy dzieciom z trudnościami |
w ciągu całego roku | pedagog, psycholog |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Dokonanie diagnozy wstępnej z dziećmi objętymi pomocą psychologiczno- pedagogiczną |
IX 2019 | nauczyciel terapeuta |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Przeprowadzenie przesiewowych badań logopedycznych wszystkich dzieci przez logopedę. |
IX 2019 | logopeda |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
-Przekazanie wyników badań rodzicom oraz zaleceń do dalszej pracy. |
XI 2019 | logopeda |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Współdziałanie z przedstawicielami Rady Rodziców |
||
Sposoby realizacji |
Termin realizacji odpowiedzialne |
Odpowiedzialny realizacji |
Udział w planowaniu pracy placówki. |
IX 2019 | Rada Rodziców, Dyrektor |
Pomoc w organizowaniu imprez i uroczystości przedszkolnych. |
wg. terminarza imprez i uroczystości | Rada Rodziców, Dyrektor |
Czynny udział rodziców w wzbogacaniu bazy materiałowej przedszkola(pozyskiwanie sponsorów). |
na bieżąco | Rada Rodziców, Dyrektor |
Uczestnictwo przedstawicieli Rady Rodziców w zebraniach ogólnych w celu przedstawienia sprawozdań z ich działalności. |
I, VI 2019/2020 | Rada Rodziców |